In Romania nu pot fi efectuate lucrari serioase de infrastructura din cauza bugetului foarte redus alocat sectorului, fapt pentru care Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) se multumeste doar cu reparatii asfaltice ieftine. Aceasta este explicatia oferita de directorul general al CNADNR, Dorina Tiron pentru starea jalnica in care se gasesc drumurile din reteaua nationala. Dorina Tiron mai are o explicatie: drumurile nationale sunt degradate si din cauza fenomenului de inghet-dezghet.
"Cu un buget mic, adopti o situatie de criza, sa acoperi gropile asa cum spuneti dumneavoastra. Nu te apuci sa construiesti sau sa reconstruiesti drumuri", a declarat directorul general al CNADNR pentru HotNews.ro.
Asculta interviul telefonic cu Dorina Tiron, Director General CNADNR
Descarca interviul in format MP3
Banii pe care ii are la dispozitie CNADNR sunt folositi pentru reparatii facute pe drumuri care au fost deja reabilitate, iar acestea nu reprezinta decat 30% din reteaua nationala. Dupa cum afirma Dorina Tiron, in ultimii 15 ani au fost reabilitate doar 30% din drumuri. Dupa numai cinci ani, un drum necesita interventii noi si astfel CNADNR o ia de la capat cu cele 30% din reteaua nationala.
Chiar si A2 necesita reparatii. Mai ales pe portiunea Drajna-Bucuresti au aparut deja gropi care trebuie acoperite. Cand va fi facut acest lucru nici macar reprezentantii CNADNR nu stiu. "Portiunea Drajna-Bucuresti a fost pusa in functiune in 2004. Suntem in 2010, in mod normal ar fi trebuit sa facem o interventie. Nu am facut-o pentru ca nu am avut bani. O sa o facem cand o sa avem bani", a spus Dorina Tiron.
Cele mai multe drumuri din reteaua nationala, adica 70%, au durata de serviciu depasita. Pentru acestea nu se anunta prea curand lucrari de modernizare, fapt care va duce la o degr