Şi bogaţii, şi săracii plătesc la fel biletul de tren. Împart în mod egal aglomeraţia şi frigul. O fi bine? 3 ianuarie, seara. Pe la TV se perindă imagini din Gara de Nord, cu cetăţeni vineţi de frig şi cu nervii-n piuneze de câte ore au mers înghesuiţi ca sardelele în trenurile CFR-ului ca să ajungă în Bucureşti, după minivacanţa de Sărbători. Oamenii spun că CFR-ul n-a suplimentat decât pe ici, pe colo numărul de vagoane. Mai mult, văzând că în gările p
Şi bogaţii, şi săracii plătesc la fel biletul de tren. Împart în mod egal aglomeraţia şi frigul. O fi bine?
3 ianuarie, seara. Pe la TV se perindă imagini din Gara de Nord, cu cetăţeni vineţi de frig şi cu nervii-n piuneze de câte ore au mers înghesuiţi ca sardelele în trenurile CFR-ului ca să ajungă în Bucureşti, după minivacanţa de Sărbători. Oamenii spun că CFR-ul n-a suplimentat decât pe ici, pe colo numărul de vagoane. Mai mult, văzând că în gările patriei era mai multă aglomeraţie decât într-un templu hindus în zi de sărbătoare, unii au lăsat în plata Domnului vagoanele CFR şi au ales alte drumuri să ajungă în Capitală.
Nu trebuie să faci MBA ca să judeci că, dacă ai o cerere în creştere pentru un produs pe o piaţă de oligopol (asta ca să fiu darnic cu CFR-ul), ăsta e un prilej bun să-ţi rotunjeşti veniturile. Dacă a văzut că în gara din Sinaia nu mai e loc de aruncat un ac printre bucureştenii cu porcu-n gât şi cu vinu-n cap care au ca unică dorinţă să se arunce cât mai repede în patul cald de acasă, ei bine, directorul CFR ar fi trebuit să pună pe şine câte un tren pe oră pe ruta Sinaia - Bucureşti-Nord. Trenul merge, banul curge…
Este probabil o exagerare, dar imaginile de la începutul acestui an, copii la indigo dupe cele de anul trecut,de acum doi ani, de acum trei ani, etc, sunt rezultatul politicii statului român de a subvenţiona, otova, serviciile pe care el, statul, le consi