Gălăţenii şi brăilenii plătesc chiar şi cu 200 de lei mai mult decât focşănenii şi buzoienii pentru aceeaşi capacitate cilindrică şi acelaşi tip de poliţăÎn funcţie de capacitatea motorului, zona geografică în care a fost înmatriculată maşina, vârsta şi disciplina rutieră a şoferului, poliţele RCA pot fi mai scumpe sau mai ieftine
Deţinerea şi utilizarea unui autovehicul este din ce în ce mai costisitoare. Unul dintre motive îl reprezintă frecventele scumpiri ale poliţelor de răspundere civilă auto cu care ne-au obişnuit firmele de asigurări.
Astfel, în 2010, cea mai ieftină RCA pe care o plăteşte proprietarul unui motor cu o capacitate cuprinsă între 1201 şi 1400 de centimetri cubi este egală cu o treime din salariul mediu pe ţară, respectiv 408 lei, dacă poliţa este încheiată la firma de asigurări Astra. În cazul acestui exemplu, prorietarul a scos din buzunar cu 80 de lei mai mult decât anul trecut.
Cea mai scumpă poliţă RCA o vor plăti şoferii unor maşini cu motoare de peste 2000 cmc. Pentru această cilindree, o poliţă a ajuns să coste circa 2.000 de lei, cu peste 800 de lei mai mult decât în 2009. Această sumă va fi plătită de şoferii tineri, cu vârste de până la 29 de ani, la Generali Asigurări.
„Tarifele asigurărilor mi se par foarte mari. Spre exemplu, am plătit 180 de lei, cu 30 de lei mai mult ca anul trecut, pentru un motor cu o capacitate sub 1.200 de cmc", a declarat Mioara Pricop, proprietara unui Opel Corsa.
Asigurare, în funcţie de zona geografică
Pentru acelaşi tip şi model de autovehicul, preţul poliţei poate fi mai mare cu până la 200 de lei.Firmele de asigurări percep taxele pentru răspunderea civilă auto în funcţie de zona geografică în care a fost înmatriculată maşina, de vârsta proprietarului şi de antecedentele sale în materie de disciplină rutieră.
Astfel, potrivit tarifelor comu