La inceputul unui an care anunta continuarea scaderilor in retailul de bricolaj, reteaua franceza Leroy Merlin testeaza piata pentru a dezvolta strategia de marketing pentru Romania, iar directorul de expansiune, recrutat de la Praktiker, cauta primele locatii in Bucuresti.
In ciuda declinului pietei pentru prima data in era marilor retele de magazine, retailul de bricolaj va avea si in acest an o intrare in scena a unui jucator de talie internationala. Cristian Petrescu, omul-cheie al retelei Leroy Merlin in Romania si fostul director de expansiune al Praktiker, spune ca pregateste terenul pentru lansarea locala a retailerului francez in 2010. Cel mai probabil, reteaua va avea o singura inaugurare in acest an in Bucuresti, urmatoarele locatii fiind vizate tot in Capitala, potrivit managerului.
Compania, al doilea mare jucator din sectorul do-it-yourself (retailul de bricolaj) din Europa, dupa englezii de la Kingfisher, devine astfel al doilea retailer de profil care intra in Romania in ciuda perspectivelor de scadere a cererii pe termen scurt. Prima lansare curajoasa a fost cea a retelei OBI, care a deschis primele doua magazine din Romania la finele lui 2008.
Distributia de materiale de constructii (care include si bricolajul), estimata la peste 2 miliarde de euro, a dat semne de declin incepand cu al doilea semestru din 2008, pentru ca la finele anului trecut scaderea vanzarilor la nivel local sa ajunga la 20-30%, potrivit estimarilor din piata.
In retailul modern, doar segmentul alimentar si cel de bricolaj au avut intrari de jucatori noi de la declansarea crizei. In bricolaj sunt peste 70 de magazine in prezent.
In sectorul alimentar insa, miza au fost achizitiile de magazine. Operatorul Mega Image si Enterprise Investors - cei doi jucatori noi din segmentul discounterelor din 2009 - s-au luptat pentru reteaua Profi, preluata