- Economic - nr. 452 / 5 Ianuarie, 2010 Daca la debutul actiunii de eliminare din traficul rutier a autovehiculelor mari poluatoare ale mediului, prin Programul de stimulare a innoirii Parcului national de autovehicule, romanii se inghesuiau care mai de care sa intre in posesia unei masini noi in schimbul predarii celei vechi la o unitate Remat, lucrurile s-au schimbat in anul trecut. Desi autoritatile au majorat numarul vehiculelor noi disponibile pentru achizitionare prin acest program de la 40.000, in anul 2008, la 60.000 de unitati, in anul 2009, la finalizarea Programului pe anul trecut rezultatele nu sunt dintre cele mai bune. Dovada, numarul mare de autoturisme ramase disponibile pentru a fi achizitionate, romanii reusind sa intre in posesia a doar 32.327 de autoturisme, programul fiind realizat in proportie de doar 65 la suta din totalul vehiculelor destinate persoanelor fizice. Cauza principala a neindeplinirii in totalitate a programului se regaseste in criza economica si financiara, romanii fiind mult mai saraci in 2009 fata de anul 2008, asa explicandu-se si numarul mare de masini noi nevalorificate prin acest program. Pentru stimularea innoirii parcului auto, prin care se urmareste imbunatatirea calitatii mediului, respectiv diminuarea efectelor poluarii acestuia, cu consecinte nocive asupra populatiei, prin emisiile de gaze de esapament de la vehiculele uzate, si in acest an, 2010, nivelul de finantare al programului este, ca si in anul trecut, de 3.800 de lei pentru un vehicul. Noutatea programului o reprezinta faptul ca, in acest an, o persoana poate preda la unitatile de fier vechi pana la trei vehicule uzate, in schimbul carora, pentru fiecare vehicul in parte, primeste un tichet valoric pe care il poate instraina. De retinut ca aceste tichete valorice, vouchere, nu pot fi folosite in alt scop decat acela de achizitionare a unui vehicul nou,