La finele anului 2009, Cosmin Bumbuţ a lansat primul număr al revistei de fotografie „Punctum“, pe care o editează asistat de alte câteva nume sonore ale fotografiei româneşti. Fotograful subliniază caracterul eterogen al selecţiei portofoliilor publicabile în „Punctum“. Tematice, conceptuale sau comerciale, singurul criteriu de selecţie al imaginilor a fost şi va rămâne "greutatea" estetică a imaginilor.
În 2007 ai lansat o variantă exclusiv electronică a revistei „Punctum" care să se poată descărca gratuit. Însă foarte puţini oameni au cumpărat fotografiile în varianta printată.
Doi.
Ce succes crezi că va avea o revistă tipărită de artă fotografică pe termen lung?
Nu-mi place să-i spun artă fotografică, o revistă de fotografie pur şi simplu. Nu ştiu ce succes va avea. Testez şi eu piaţa. Chiar nu am nicio cunoştinţă de marketing. Am făcut revista pentru că îmi place aşa cum e şi vreau să văd câţi oameni sunt ca mine. Dacă o cumpără bine, dacă nu, o să moară, nu am niciun regret, pot doar să spun că mă bucur că am făcut-o.
Când crezi că vor începe românii să cumpere fotografie?
Probabil după ce le va trece foamea şi vor cumpăra tot salamul şi tot muştarul de care au nevoie. Mi s-a spus că revista e scumpă. Mie nu mi se pare scumpă. Eu îmi cumpăr destul de des cărţi. O carte e în jur de 40 de lei. O revistă care arată ca o carte nu mi se pare scumpă la 30 de lei. Am citit ieri pe nişte forumuri, unde se plângeau nişte bugetari că ei nu au bani să dea 30 de lei pe o revistă. 30 de lei înseamnă şase beri, trei pachete de ţigări, un bilet la film.
Poate nu există obişnuinţa de a cumpăra o revistă de fotografie. Există înclinaţia de a spune că totul se găseşte pe Internet.
Fotografia şi informaţiile din revista asta nu sunt perisabile, pentru că revista nu tratează tehnică. Nu există problema că apare un aparat nou peste tre