Înmatriculările modelului low-cost de la Renault au crescut, anul trecut, cu 51,4% în ţara Hexagonului
Înmatriculările de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare noi Dacia au crescut în 2009 cu 51,4% faţă de anul anterior, până la 65.956 unităţi, în condiţiile unui avans de peste 100% în decembrie, a anunţat, ieri, Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).
În 2009, Dacia a ajuns la o cotă de piaţă în Franţa pe segmentul autoturismelor şi vehicule comerciale uşoare de 2,5%, după volumul vânzărilor, comparativ cu 1,7% în 2008.
Producătorul auto român controlat de Renault a înregistrat, de altfel, cea mai spectaculoasă creştere a vânzărilor pe piaţa franceză în 2009, mult înaintea următorilor clasaţi. Potrivit anchetei anuale a UFC-Que Choisir, publicată în ediţia de ianuarie, automobilele Dacia au urcat pentru prima dată pe locul al treilea în clasamentul celor mai fiabile maşini în rândul automobiliştilor francezi.
Din numărul total de maşini noi Dacia înmatriculate în 2009, 60.719 au fost autoturisme, ceea ce reprezintă o creştere cu 39,5% faţă de 2008. Datele sunt ajustate faţă de variaţiile sezoniere.
Peste Nissan, Audi şi BMW
În funcţie de numărul înmatriculărilor din 2009, Dacia a devansat mărci precum Nissan (52.249 unităţi), Audi (49.703), BMW (43.566), Hyundai şi Kia (43.138), Seat (38.811) sau Suzuki (29.631), apropiindu-se de Mercedes (67.794).
În decembrie anul trecut au fost înmatriculate 9.336 de autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare noi Dacia, faţă de 4.393 de unităţi în acceaşi perioadă din 2008, ceea ce a conferit constructorului auto o cotă de piaţă de 3,5%, în creştere cu 1,1 puncte procentuale.
Înmatriculările de autoturisme noi Dacia au avansat în 2009 cu 39,5%, la 60.719 unităţi, şi cu 96% în decembrie, comparativ cu aceeaşi lună din 2008. Pe sectorul autoturis