Impozitele pentru autoturismele cu motoare de peste 1,6 litri au crescut de la 1 ianuarie cu pana la 20%, in timp ce pentru celelalte motorizari au ramas la nivelul de anul trecut. Astfel, daca pentru un model Dacia Logan echipat cu un motor de 1,2 litri si 75 CP se va plati in continuare un impozit de 48 de lei (11 euro), nu acelasi lucru se intampla in cazul masinilor de lux. Pentru un Ferrari 612 Scaglietti, in valoare de peste 200.000 de euro, se va plati in acest an un impozit de 1.001 euro, fata de 821 de euro in 2008, in afara unei taxe de poluare de peste 10.000 de euro. Aproape aceleasi tarife sunt valabile si in cazul modelului S65 AMG, versiunea de top a limuzinei Mercedes-Benz. Cresterea impozitului auto se adauga costurilor pe care le presupune reintrarea in vigoare a taxei de poluare pentru masinile cu motoare Euro 4, sub 2 litri. Impozitul auto se calculeaza pe cinci categorii de motorizari: sub 1,6 litri (8 lei pe 200 centimetri cubi), intre 1,6 si 2,0 litri (18 lei pentru fiecare 200 cmc), intre 2,0 si 2,6 litri (36 lei pentru fiecare 200 cmc), intre 2,6 si 3,0 litri (72 lei pentru 200 cmc) si peste 3,0 litri (145 lei pentru fiecare 200 cmc).
Cei mai avantajati de noul sistem de taxare raman in continuare cei care detin masini din segmentul mic sau compact cu motoare Euro 5, pentru care nu se plateste taxa de poluare si in cazul carora impozitul anual s-a mentinut la acelasi nivel.
Impozitele pentru autoturismele cu motoare de peste 1,6 litri au crescut de la 1 ianuarie cu pana la 20%, in timp ce pentru celelalte motorizari au ramas la nivelul de anul trecut. Astfel, daca pentru un model Dacia Logan echipat cu un motor de 1,2 litri si 75 CP se va plati in continuare un impozit de 48 de lei (11 euro), nu acelasi lucru se intampla in cazul masinilor de lux. Pentru un Ferrari 612 Scaglietti, in valoare de peste 200.000 de euro, se va plat