Au pus gara înaintea căii ferate sau, pe româneşte, „au pus carul înaintea boilor“. O gară din judeţul Mehedinţi, pentru care s-au cheltuit peste şase milioane de euro, nu poate fi dată în folosinţă CFR-ului şi nu poate funcţiona întrucât trenurile de călători ar trebui să treacă exact prin mijlocul peronului.
Cel mai îndrăzneţ proiect al unei Eurogări, poate cea mai scumpă din România, a fost pus pe hârtie în anul 2001, aprobat de Guvernul României în 2003, iar lucrările, care se ridicau la vremea aceea la 5.850.000 de euro, au fost începute de o firmă din Drobeta Turnu Severin în 2004, Eurogara nefiind finalizată nici până în prezent. De ce? Totul a plecat de la o ambiţie politică, deoarece investiţia nu se justifica pentru o staţie unde nici în vremurile cele mai bune ale CFR-ului numărul călătorilor nu era mai mare de 150-200 în 24 de ore. După ce constructorii au ajuns cu întârziere de peste patru ani la un nivel de aproape 90% din proiect, cheltuind de mult banii alocaţi, şi-au dat seama că de-abia acum începe greul. Proiectul este aproape imposibil de finalizat, dar va mai costa o avere. Prefectul judeţului Mehedinţi, Ion Mâţu, ar trebui să meargă la Guvernul României şi să facă lobby pentru ca staţia CFR din Drobeta Turnu Severin să primească încă 20 de milioane de euro.
„Ca să poată fi dată în folosinţă Eurogara din Severin, în valoare de şase milioane de euro, mai trebuie circa... 20 de milioane de euro pentru realizarea peronului, prin desfiinţarea unei linii ferate. Este inadmisibil!“, a exclamat prefectul.
Acest lucru i-a fost adus la cunoştinţă reprezentantului guvernului în teritoriu de administratorul firmei executante a Eurogării Severin, Trandafir Giuca, după o vizită pe şantier. „Sunt bucuros că avem cea mai frumoasă gară din România, cea mai pompoasă, extravagantă, dar este inadmisibil ca o gară să coste şase