Peste 40 de publicaţii locale au fost închise anul trecut pe fondul crizei financiare. Lipsa publicităţii şi vânzările mici i-au obligat pe patronii ziarelor să le treacă pe online sau să micşoreze numărul de pagini. Alţii au decis să le scoată complet de pe piaţă.
Presa scrisă locală a început să fie lovită de criză încă de la finele anului 2008. Primele ziare care au „abandonat" au fost „Santinela" (Olt) şi „Informaţia de Cluj". Însă 2009 a fost de departe cel mai greu pentru presa autohtonă.
Citiţi şi:
Mai mor două ziare: „Ziua" şi „Gardianul"
Cotidienele Ziua şi Gardianul rămân doar pe online
Chiar şi unii dintre „marii" jucători de pe piaţa locală au plecat capul. Astfel, în vara acestui an, compania Publimedia, divizia de print a trustului MediaPro, a renunţat să mai finanţeze ediţiile tipărite ale celor şase publicaţii locale pe care le edita, păstrându-le doar în variantă online.
Printre acestea s-au numărat „Clujeanul", „Ieşeanul", „Bănăţeanul" şi „Bihoreanul" (acesta a fost continuat însă de echipa de jurnalişti). În plus, echipa editorială de la „Clujeanul" a fondat o altă publicaţie săptămânală: „Viaţa Clujeanului".
Şi greii s-au retras
Şi compania European Media Investment AG, afiliată grupului elveţian Goldbach Media a decis să se retragă din acţionariatul companiei care edita „Monitorul de Cluj", „Monitorul de Sibiu", „Monitorul de Mediaş" şi „Monitorul de Alba", ziarele fiind preluate de către directori.
O altă reţea importantă de publicaţii din provincie a fost nevoită să închidă o parte dintre ele („Hunedoara Expres" şi „Cluj Expres") şi să reducă din tiraje.
Odată cu închiderea ziarului central „Ziua" există posibilitatea ca şi unele redacţii locale ale publicaţiei să dispară. Totuşi, conducerea „Ziua de Constanţa" promite că va continua să ducă mai departe acest titlu.
Măsuri anticri