Furturile de componente de cale ferată, din ce în ce mai dese în ultima perioadă, pun în pericol siguranţa călătorilor. Sursa: Codrut Prisecaru
După ce, anul trecut, 15 persoane au fost rănite în timpul deraierii unui tren din cauză că şuruburile de pe şine fuseseră desprinse, ieri, 28 de trenuri cu destinaţie finală Gara de Nord Bucureşti au avut întârzieri de peste 30 de minute, fiindcă au fost tăiate cablurile de semnalizare.
Din această cauză, impiegaţii din staţiile Periş şi Buftea au fost nevoiţi, timp de câteva ore, să dirijeze traficul feroviar „pe cale liberă”.
Pentru a reduce numărul unor astfel de infracţiuni, autorităţile vor să introducă o lege pentru interzicerea acceptării în centrele de colectare a oricărui component din reţeaua CFR.
„Aceste evenimente pun în pericol siguranţa traficului şi vom căuta o soluţie împreună cu Poliţia Transporturi”, a declarat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Gheorghe Popa. El speră ca legea să poată fi pusă în aplicare în următoarele luni.
Specialiştii din domeniu sunt îngrijoraţi de faptul că, în România, oricine poate avea acces la zona de activitate a căii ferate.
„Legislaţia impune doar panouri de avertizare. Cazul de ieri nu a pus în pericol pasagerii, pentru că lipsa curentului se observă imediat. Dar furtul unor bucăţi de şină sau al unor şuruburi poate avea consecinţe foarte grave”, consideră Ştefan Roşeanu, secretar general al Asociaţiei Industriei Feroviare.