În timp ce oficialii români urmăresc profitul companiei aeriene în vederea vânzării, ungurii vor Malev înapoi, după înstrăinarea din 2007. Sursa: Codrin Prisecaru
Guvernul Boc pregăteşte compania Tarom pentru o cursă specială către privatizare. Iniţiativa apare în programul de guvernare şi, potrivit secretarului de stat Marin Anton, din Ministerul Transporturilor (MT), ar putea avea loc anul viitor. Primul pas este însă trecerea companiei pe profit, după ce în 2009 pierderile s-au ridicat la aproape 22 de milioane de euro.
În timp ce autorităţile de la noi urmăresc privatizarea, guvernul ungar regretă mişcarea din 2007, când a fost vândută compania aeriană Malev în schimbul a 741.000 de euro. Ministrul de finanţe ungar, Peter Oszko, declara, la finele anului trecut, că speră ca statul să redevină acţionar.
În acest sens, guvernul e gata să pună la bătaie peste 70 de milioane de euro pentru a plăti o parte din datoria acumulată a companiei care, potrivit „The Budapest Times”, însumează 259,53 milioane de euro. „Credem că Malev poate deveni profitabilă dacă se iau măsurile de restructurare potrivite”, a declarat Oszko.
Zboruri cu avioane goale mai mult de jumătate
Chiar dacă ambele companii au înregistrat anul trecut pierderi importante, evoluţia numărului de pasageri este diferită. Dacă Tarom a transportat cu 12% mai puţini călători ca în 2008, în ciuda introducerii a 11 destinaţii noi, Malev a înregistrat o creştere cu 10%.
Mai exact, românii au zburat cu avioanele goale mai mult de jumătate în primele trei luni - grad de ocupare de 44%, înregistrând o uşoară revenire în ultima parte a lui 2009.
În schimb, compania Malev, preluată de Air Bridge şi aflată sub controlul miliardarului rus Boris Abramovici, a renunţat la destinaţii precum Geneva sau Dublin şi a suspendat, pe timpu