Grupul Fit Distribution, care detine mai multe magazine online printre care cele de IT si electronice PCfun, ElectroFun si PC Garage, a inregistrat in decembrie vanzari mai mari cu 50% fata de aceeasi luna din 2008, principalul motiv fiind integrarea PC Garage, site cumparat de grup in toamna anului trecut, dupa cum a afirmat Marius Ghenea, presedintele grupului.
Daca s-ar compara doar vanzarile magazinelor care faceau parte din grup si in decembrie 2008, trendul ar fi insa de stagnare, a declarat pentru Wall-Street, oficialul Fit Distribution.
In afara de achizitia din septembrie anul trecut a magazinului online lansat de Gabriel Vasile, la inceputul lui 2009, Ghenea a mai cumparat lui 2009 site-urile shopit.ro si 24pc.ro, iar in vara a lansat magazinul de jucarii toyfun.ro si pe cel de moda fashionup.ro, practic numarul de site-uri din portofoliul Fit Distribution crescand de la patru la noua in cursul anului trecut.
“Fata de noiembrie 2009, in decembrie 2009 am inregistrat cresteri situate intre 10% si 25%, in functie de magazinul online analizat. In anii dinaintea crizei, trendul sezonier marca in general cresteri de minim 30% de la noiembrie la decembrie, iar fata de anul anterior, cresterea putea fi si de 100%. Este clar ca aceasta criza a afectat puternic sezonaliatea ca si evolutia de la an la an, mai ales pe segmentele de produs cheie pentru noi, cum ar fi IT&C si electronice, unde scaderea generala a pietei de consum a fost drastica in 2009 fata de 2008”, a mai spus Marius Ghenea (foto), adaugand ca cele mai bine de succes produse au fost notebook-urile.
In general, vanzarile din luna decembrie reprezentau in anii anteriori intre 15% si 18% din incasarile pe un an, in timp ce in 2009 acestea au fost de 14%.
Desi segmentul de vanzari de echipamente IT a fost foarte afectat anul trecut majoritatea companiilor din domeniu avan