Anul 2009 a fost unul "fragmentat" pentru piata de publicitate din Franta: caracterizat de o scadere puternica in primul semestru si de o revenire in forta in al doilea, relateaza cotidianul francez Les Echos.
Anul 2009 a fost unul al semnelor de intrebare in publicitate, in care criza financiara a adus schimbari semnificative si a obligat la adoptarea unor noi modele pentru nevoile jucatorilor din publicitate. In privinta cifrelor, investitiile la nivel global in publicitate s-au ridicat anul trecut la 22,57 miliarde de euro, potrivit datelor oferite de compania de masurare TNS Media Intelligence.
In urma unei analize mai aprofundate, se poate observa un an "rupt in doua", caracterizat de un prim semestru dificil in care cheltuielile brute ale firmelor de publicitate au scazut in februarie cu 9,3% in comparatie cu aceeasi perioada a lui 2008 si in mai cu 7,57%. Al doilea semestru a fost insa unul mai bun, primele "raze de soare" fiind observate in septembrie cu o crestere de 5,3%, 3,8% in octombrie si 9,8% in noiembrie. Cifrele din al doilea semestru au fost imbucuratoare si foarte optimiste in raport cu aceeasi perioada a anului 2008, cand a izbucnit criza financiara. Un alt cutremur pe piata de publicitate din Franta anul trecut a fost faptul ca internetul a pierdut, pentru prima data in ultimii ani, rolul de locomotiva in acest sector, desi investitiile in publicitatea online au avut o evolutie pozitiva.
Potrivit unui raport al IAB (Internet Advertising Bureau) asupra pietei de publicitate din Franta in primul trimestru al anului 2009, investitiile publicitare brute pe internet s-au ridicat la 1,960 miliarde de euro. Pe primul loc s-a aflat presa scrisa cu 3,687 miliarde de euro si televiziunea cu 3,552 miliarde de euro.
Radioul s-a clasat pe locul patru in atragerea investitiilor publicitare in valoare de 1,695 miliarde de euro.
Anu