Aceştia nu pot suporta reducerea de 3% propusă de guvernanţi
Concesionarii aşteaptă oferte din partea constructorului
Încercările guvernanţilor de a-i determina pe români să cumpere maşinile Dacia, astfel încât acestea să aibă un succes cel puţin asemănător celui din Franţa, par sortite eşecului dacă ţinem cont de "realizările" programului "Rabla" şi de faptul că dealerii Dacia nu pot susţine o reducere de 3% aşa cum li s-a cerut.
Potrivit vicepreşedintelui Asociaţiei Concesionarilor Dacia şi Renault, Paul Schiaucu, dealerii Dacia aşteaptă o serie de promoţii din partea constructorului pentru compensarea impactului taxei auto asupra costului maşinilor, întrucât afirmă că nu pot susţine o reducere comercială mai mare de 1%.
"Dealerul nu poate absorbi impactul taxei la care sunt supuse de anul acesta maşinile Dacia cu norme Euro 4. Nu putem face reduceri de preţuri decât de 0,5 - 1%, dat fiind faptul că marja comercială pentru o maşină Dacia este de 3%", a declarat pentru Mediafax Paul Schiaucu, vicepreşedintele Asociaţiei Concesionarilor Dacia şi Renault.
Automobile Dacia derulează o promoţie valabilă până la 31 ianuarie, care prevede acoperirea contravalorii taxei pe poluare.
Reprezentanţii constructorului au declarat că divizia de marketing a companiei analizează eventuale variante de continuare a ofertelor.
"Rabla" - un fiasco în 2009
Criza financiară şi dificultatea obţinerii creditelor au afectat serios anul trecut piaţa auto. Până în luna noiembrie, românii au luat numai 32.327 de maşini noi prin programul "Rabla", respectiv 65% din totalul autoturismelor alocate populaţiei pentru scoaterea din circulaţie în 2009, fiind cea mai mică rată de succes a programului de la lansarea sa în 2005.
"Programul a fost realizat în proporţie de 65%, din totalul celor 50.000 autoturisme destinate persoan