Înmatriculările de autovehicule noi sub mărcile Renault şi Dacia în Germania au crescut, în termeni anuali, cu 25,4% în luna decembrie, la 10.643 unităţi, şi cu 53,5% pe parcursul anului 2009, la 225.965 maşini, potrivit datelor Oficiului de înmatriculări auto german KBA.Piaţa germană a scăzut cu 4,6% în luna decembrie, la 215.564 unităţi, însă a crescut pe ansamblul anului cu 23,2%, la 3,8 milioane de unităţi, potrivit unui comunicat al instituţiei.Cotă de piaţă mai m
Înmatriculările de autovehicule noi sub mărcile Renault şi Dacia în Germania au crescut, în termeni anuali, cu 25,4% în luna decembrie, la 10.643 unităţi, şi cu 53,5% pe parcursul anului 2009, la 225.965 maşini, potrivit datelor Oficiului de înmatriculări auto german KBA.
Piaţa germană a scăzut cu 4,6% în luna decembrie, la 215.564 unităţi, însă a crescut pe ansamblul anului cu 23,2%, la 3,8 milioane de unităţi, potrivit unui comunicat al instituţiei.
Cotă de piaţă mai mică
Cota de piaţă a Renault şi Dacia a fost de 4,9% în decembrie, în scădere de la 6,7% în noiembrie. Cele două mărci au avut, în decembrie, a şaptea prezenţă pe piaţa auto, fiind devansate de Volkswagen (21,5%), BMW şi Mini (9,4%), Mercedes (8,7%), Ford (8,4%), Opel (7,9%) şi Audi (7,3%).
În 2009, grupul francez a controlat 5,9% din piaţa auto din Germania, în urma Volkswagen (21,2%), Opel (8,9%), Ford (7,6%), Mercedes (7,4%), BMW şi Mini (6,8%) şi Audi (6,2%).
Programul "Rabla", pilonul pieţei germane
Vânzările de autovehicule din Germania au fost susţinute în 2009 prin acordarea, de către guvern, de prime de casare în valoare de cinci miliarde de euro. Programul s-a încheiat la începutul lunii septembrie, însă specialiştii din domeniu consideră că efectele asupra vânzărilor s-au extins pe o perioadă de mai multe luni, prin livrarea maşinilor comandat