In ultimii cinci ani investitiile straine in industria constructoare de masini au depasit 3 mld. euro, cumuland fondurile aduse pentru dezvoltarea facilitatilor locale atat de Dacia, cat si de Continental, Michelin, Pirelli, Takata Petri, Ina Schaeffler sau Rulmenti Barlad.
Pentru urmatorii cinci ani cativa dintre actorii enumerati au anuntat deja planuri de dezvoltare. Astfel, Pirelli a inceput lucrarile pentru constructia celei de-a doua unitati de productie din Slatina, care trebuie sa fie finalizata in doi ani si care implica fonduri de 250 mil. euro, iar Continental va mai aduce la Timisoara circa 50 mil. euro pentru o noua sectie.
Perspectivele de crestere ale industriei producatoare de componente auto sunt reale, daca socotim activitatea de productie a Ford la uzina de la Craiova si nevoia de integrare locala, care vor stimula furnizorii sa realizeze investitii in uzine locale, dupa modelul implementat de Dacia.
Pentru moment insa companiile care cautau terenuri pentru a incepe proiectele greenfield in noul pol automotive ce se contureaza in Oltenia au pus in stand-by planurile de dezvoltare in urma reducerii resurselor de care dispun firmele mame. "Exista interes, sunt companii care au cautat terenuri si facilitati, dar deocamdata cei cu care am avut contact au inghetat planurile. Au prioritati in primul rand in tarile de origine", a declarat la finalul anului trecut pentru ZF primarul municipiului Slatina, Darius Valcov.
Daca industria automobilelor a prosperat pe plan local din 2004 pana in 2008, iar segmentul vehiculelor comerciale a mers in paralel, in cazul vehiculelor agricole rezultatele nu au fost la fel de bune. Productia locala de tractoare se situeaza in prezent sub 1.000 de unitati anual, in timp ce agricultura locala are nevoie de circa 300.000 de tractoare, potrivit studiilor realizate. La fel ca si in cazul automobilelo