După ce, pe 23 decembrie, ziarele "Cotidianul" şi "Business Standard" au publicat ultimele numere, ieri, reprezentanţii altor două cotidiene au anunţat că vor suspenda publicarea: "Ziua" şi "Gardianul". Acestea din urmă vor fi disponibile, din această săptămână, doar în varianta online.
Zeci de jurnalişti au intrat, astfel, în statisticile de început de an a şomajului din România, despre care chiar ei au informat cititorii. Tentinţa de scădere de profitabilităţii ediţiilor printate a început să se observe de anul trecut, când redacţiile mai multor ziare au luat decizia să scadă tirajul.
Vânzările ziarelor din România au simţit, astfel, o scădere, ale cărei implicaţii s-au regăsit în diferite măsuri manageriale de a depăşi momentul de criză. Cea mai frecventă a fost reducerea angajaţilor, scăderea tirajului şi concentrarea pe ediţiile online, însă unele dintre ele nu au avut altă alternativă decât încetarea activităţii în tipografii.
Care ziare mai sunt în pericol, în opinia dumneavoastră? Criza a pus şi presa la zid
Primul ziar privat din România post-comunistă, "Cotidianul", s-a lansat în 1991. Înfiinţat de Ion Raţiu, publicaţia a avut ca sprijin know-how-ul unor jurnalişti de la publicaţia britanică „The Guardian“. A fost primul cotidian de la noi care, în paginile sale color, a îmbiat cititorii să participe la tombole care aveau drept premii maşini.
Printre cei care au semnat primele articole se află Irina Negrea, primul redactor-şef, Florin Iaru (Ştiri) şi Radu Vasile (primul şef al Departamentului Economic). Ulterior, echipei s-au alăturat Ştefan Agopian la politic (în prezent, redactor la Academia Caţavencu), Vartan Arachelian la Dialoguri politice (scriitor, ultimul volum semnat fiind "Toamna pătimirii noastre"), Andreea Pora (redactor-şef adjunct Revista 22), Adrian Cioroianu (fost ministru