La vârsta de 33 de ani, Gabriela Lungu este Managing Partner în cadrul agenţiei The Practice după ce mai bine de 13 ani este activă pe piaţa muncii. A început să lucreze de la vârsta de 19 ani, la 26 de ani a devenit manager, iar la 30 de ani a ajuns antreprenor.
Iar într-un interviu acordat pentru Curierul Naţional, Gabriela Lungu ne-a arătat traseul profesional pe care l-a urmat până în prezent.
- Cum arată debutul dumneavoastră în domeniul relaţiilor publice?
- Am început să lucrez în relaţii publice în 2001, iar primul job în acest domeniu a fost cel de PR Manager în cadrul micuţei - pe vremea aceea - agenţii Ogilvy Public Relations. Trecerea la PR a venit după alţi 5 ani de muncă în domeniul comunicării: am fost 1 an jurnalist şi apoi 4 ani de zile copywriter.
Mi-a plăcut foarte tare să fiu creativă, ce poţi să-ţi doreşti până la 25 de ani decât o meserie creativă, efervescentă, neplictisitoare, într-o companie internaţională? Totuşi, lucrând ca om de creaţie, am realizat că - mai mult decât de crearea de reclame - eu sunt preocupată de strategie, de viziunea de ansamblu asupra comunicării. Aşa am răspuns provocării de a urma o nouă carieră, de consultant de PR în cadrul agenţiei de relaţii publice din cadrul grupului Ogilvy. În noul rol mi-am reamintit modul de gândire şi de acţiune al jurnalistului, am folosit toate cunoştinţele despre comunicarea de brand acumulate ca publicitar, mi-am pus la treabă talentul de om de creaţie şi copywriter şi
mi-am cultivat abilităţile de strateg.
- Ce calităţi credeţi că v-au ajutat să ajungeţi în poziţia de lider?
- Cred că mai toate calităţile mele m-au ajutat să ajung aici. Nu ştiu cum aş fi putut reuşi dacă mi-ar fi lipsit pasiunea, sau energia, sau curajul, empatia, perseverenţa, simţul responsabilităţii.
- Ce atribuţii trebuia să îndepliniţi la