Părinţii se simt împliniţi atunci când cumpără haine de firmă pentru copii, deşi acest lucru poate nu este tocmai educativ. Probabil din acest motiv, în timp ce industria modei cam scârţâie, cea dedicată copiilor merge ca unsă.
Deşi achiziţionarea unor haine de firmă pentru copii nu este un gest tocmai educativ din partea părinţilor, acesta îi face să se simtă mulţumiţi şi îi ajută să uite cât sunt de săraci. Tocmai din acest motiv, moda dedicată „piticilor“ se bucură de succes, în ciuda crizei financiare. Şi nu vorbim aici de articolele vestimentare „normale“, ci de cele „de firmă“, create din materiale preţioase şi pentru care părinţii scot din buzunar sume considerabile. „În vremuri de criză, părinţii au tendinţa să se simtă vinovaţi dacă îşi cumpără ceva, aşa că au conştiinţa împăcată dacă îşi cheltuiesc banii pentru copii“, este de părere Anita Borzyszkowska, vicepreşedinta companiei americane Gap, care în acest an a simţit nevoia de a avea o colecţie exclusivistă şi, ca atare, costisitoare, dedicată celor mici.
Minilux accesibil
Pentru această colecţie, Gap a apelat la serviciile Stellei McCartney, o stilistă britanică, adorată de vedete, care a fost însărcinată să deseneze o colecţie avangardistă, ce s-a bucurat de un succes extraordinar. În cazul băieţilor, „muza de inspiraţie“ a fost Michael Jackson, cel mai popular articol din colecţie fiind jacheta militară cu epoleţi albi, în timp ce pentru fetiţe, designerul s-a inspirat din costumaţiile din serialul „Totul despre sex“, tutuul roz, atât de admirat de Carrie Bradshaw, fiind principalul punct de atracţie pentru micile domnişoare. Compania Benetton nu s-a lăsat nici ea mai prejos şi a lansat o colecţie din caşmir, un pulover cu dungi pentru un copil de un an putând fi achiziţionat pentru „modica“ sumă de 90 de euro. Mamele au apreciat noua colecţie, astfel că, odată lansa