In urma cu sase ani Ziarul Financiar estima ca in 2010 piata auto locala va ajunge la 300.000 de masini, cu o valoare totala de 3 miliarde de euro, in timp ce Dacia, cu ajutorul modelului Logan, ar ajunge la o cota de 50%. Estimarile au fost facute in cadrul Anuarului "Romania 2010", editat in 2004. ZF face acum exercitiul de a compara estimarile de atunci cu realitatea, piata cu piata. In auto, cresterea pietei in cei sase ani a fost mult mai rapida decat se estima, avans sustinut de cresterea puterii de cumparare a romanilor si de creditele acordate de banci. Parcul auto din Romania a depasit pragul de 5 milioane de masini si accelereaza catre 5,5 mil. unitati, dar o parte din aceasta crestere se datoreaza si importurilor second-hand, care au "explodat" dupa data de 1 iulie 2007. Ziarul Financiar va continua in editiile urmatoare comparatia intre asteptarile de acum sase ani si realitatea din 2010, si in alte sectoare. Aceasta comparatie permite o prognoza pentru 2015.
Volume intre 160.000 si 350.000 de masini anual, masini electrice, impozite progresive in functie de gradul de poluare al automobilelor si o crestere a productiei celor doi constructori locali, Ford si Dacia, reprezinta principalele estimari ale jucatorilor cu privire la piata auto locala in 2015, an in care teoretic criza financiara din 2008-2009 ar fi istorie.
Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia si presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), apreciaza ca piata auto locala nu a ajuns inca la limita de jos, iar scaderea vanzarilor va mai continua inca sase luni.
"Opinia mea este ca pragul de jos, in privinta domeniului auto in Romania, va fi atins la jumatatea lui 2010. Dupa aceasta va incepe o relansare, dar nu va fi deloc rapida. Va avea un ritm foarte lent, iar de abia in 2014 se va ajunge la nivelul din 2007 - 2008", a declarat