Aproape 800 de persoane care, anul trecut, şi-au adus din UE maşini rulate au plătit statului 3 milioane de lei. Pentru înmatricularea autovehiculelor importate, cu capacitate cilindrică sub 2.000 cmc şi normă de poluare Euro 4, în următoarele 45 de zile, nu se va plăti taxa de poluare.
Seria confuziilor create prin introducerea sau execeptarea de la plata taxei de poluare continuă. La sfârşitul anului trecut, Guvernul României a adoptat o nouă ordonanţă în avantajul celor care, deşi au bani puţini, vor să-şi achiziţioneze o maşină bună.
"Autovehiculele care îndeplinesc norma de poluare Euro 4 şi a căror capacitate cilindrică nu depăşeşte 2.000 cmc, precum şi cele concepute şi construite pentru transportul de mărfuri, înmatriculate pentru prima dată într-un stat membru al UE, în perioada 15 decembrie 2008 - 31 decembrie 2009, inclusiv, beneficiază de exceptarea de la plata taxei de poluare dacă vor fi înmatriculate în România în următoarele 45 de zile", se arată în actul normativ adoptat pe 29 decembrie 2009.
Noua decizie a Guvernului îi bucură pe cei care intenţionează să devină proprietarii unui autoturism în perioada ianuarie-februarie 2010, dar îi întristează pe gălăţenii care au plătit împovărătoarea taxă de primă înmatriculare, ulterior rebotezată „de poluare".
Un număr de 789 de gălăţeni care şi-au adus autoturisme străine pe tot parcursul anului 2009, au plătit deja taxa de poluare.
„Am avut circa opt clienţi pe zi, cu maşini aduse din ţări precum Germania, Italia, Franţa, Belgia. Cei mai mulţi gălăţeni şi-au adus de peste hotare autoturisme marca Opel, Golf, Volskwagen şi Renault", a declarat Cătălin Cristache, director RAR Galaţi.
În acelaşi timp, surse din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Galaţi ne-au declarat că suma totală rezultată din plata taxelor de poluare pentru autovehiculele importate şi înmatricul