Ali Ergun Ergen, CEO Băneasa Developments, la vârsta de 39 de ani poate spune că a adunat multă experienţă în calitate de manager de mall-uri. A ales să vină în România în urmă cu 11 ani, iar acum se află în poziţia de lider al centrului comercial Băneasa Shopping City, după ce a lucrat cu cei de la Anchor Grup.
Într-un interviu acordat pentru Curierul Naţional, Ali Ergun Ergen a prezentat situaţia actuală a pieţei de retail din România şi planurile sale pentru Băneasa Shopping City.
În viziunea oficialului Băneasa Developments, vânzările din retail nu mai înregistrează cifre record ca în anii precedenţi, dar totuşi centrul comercial pe care îl reprezintă a obţinut încasări bune datorită evenimentelor organizate la sfârşit de săptămână. În acelaşi timp, Ali Ergun Ergen susţine că în această perioadă dificilă este nevoie de o colaborare între managerii centrelor comerciale şi chiriaşi.
- Unde se află în momentul de faţă piaţa de retail din România?
Efectele climatului economic din ultimii 2 ani au început să se simtă încă din 2008, când am realizat că piaţa nu va mai înregistra creşterile fabuloase de 2 cifre cu care eram obişnuiţi. Consumul a înregistrat scăderi semnificative. Deja cred că nu mai putem vorbi despre sectoare mai puţin sau mai mult defavorizate pentru că am fost deopotrivă afectaţi, atât dezvoltatorii centrelor comerciale, cât şi chiriaşii.
Cum trebuie să reacţioneze jucătorii din această industrie?
În cazul centrelor comerciale, unul dintre aspectele esenţiale cu efect imediat în cifrele de vânzări este colaborarea strânsă şi înţelegerea reciprocă dintre noi şi chiriaşi. Suntem în mijlocul unei lupte pentru supravieţuire şi este extrem de important să găsim cele mai bune variante, alături de chiriaşii noştri, pentru a oferi clienţilor cele mai bune oferte.
Ce faceţi dumneavoastră