Comisia Europeană a dezvăluit, joi, numele industriei care se va ocupa de mult aşteptatul sistem de navigaţie satelitară. Germanul OHB a fost ales pentru fabricaţie, el va fi însă dublat pe alocuri de Astrium, concurentul său. Comenzile pentru sateliţi vor fi făcute acestor două trusturi în funcţie de oferta cea mai avantajoasă, astfel încât să se reducă riscul unor întârzieri în livrare, spune comisarul european al transporturilor Antonio Tajani. 30 sateliţi vor fi achiziţionaţi în total. 14 sateliţi au fost deja comandaţi, 566 de milioane de euro fiind astfel promise doar germanului OHB. Serviciile de întreţinere au fost atribuite de Bruxelles italianului Thales Alenia Space, ele valorează 85 de milioane de euro.
Comisia Europeană a dezvăluit, joi, numele industriei care se va ocupa de mult aşteptatul sistem de navigaţie satelitară. Germanul OHB a fost ales pentru fabricaţie, el va fi însă dublat pe alocuri de Astrium, concurentul său.
Comenzile pentru sateliţi vor fi făcute acestor două trusturi în funcţie de oferta cea mai avantajoasă, astfel încât să se reducă riscul unor întârzieri în livrare, spune comisarul european al transporturilor Antonio Tajani.
30 sateliţi vor fi achiziţionaţi în total. 14 sateliţi au fost deja comandaţi, 566 de milioane de euro fiind astfel promise doar germanului OHB.
Serviciile de întreţinere au fost atribuite de Bruxelles italianului Thales Alenia Space, ele valorează 85 de milioane de euro.
Sistemul de localizare prin satelit se află pe agenda liderilor europeni de aproximativ 10 ani, el a fost gândit la Bruxelles de Comisia Europeană dar mai apoi au urmat ani de negocieri cu statele membre pentru a se găsi o finanţare.
Galileo va constitui un proiect de localizare prin satelit similar GPS-ului american şi va deveni operaţional la începutul lui 2014, spune Comisia Europeană. Corespondentul RFI, Mi