Piaţa românească de bricolaj (do-it-yourself) a scăzut anul trecut cu 25%, la 2,1 miliarde de euro, de la 2,8 miliarde de euro în 2008, potrivit estimărilor retailerului Praktiker. Cota companiei germane pe piaţa românească de profil, potrivit estimărilor proprii, a crescut de la 11% în 2007 la 13,6% la finele anului trecut. Pe piaţa autohtonă, activează pe aceste segment în general companii multinaţionale, cum ar fi Ikea, Bricostore, Hornbach, Obi, Mr Bricolage, dar şi societăţi cu capital românesc, ca Dedeman sau Ambient. Vânzările nete ale Praktiker au scăzut în 2009 cu 6,2%, ajungând la 3,7 miliarde de euro, în conformitate cu aşteptările conducerii, ca urmare a declinului cererii pe aproape toate pieţele grupului, în special în Europa de Est. (A.B.)
Piaţa românească de bricolaj (do-it-yourself) a scăzut anul trecut cu 25%, la 2,1 miliarde de euro, de la 2,8 miliarde de euro în 2008, potrivit estimărilor retailerului Praktiker. Cota companiei germane pe piaţa românească de profil, potrivit estimărilor proprii, a crescut de la 11% în 2007 la 13,6% la finele anului trecut. Pe piaţa autohtonă, activează pe aceste segment în general companii multinaţionale, cum ar fi Ikea, Bricostore, Hornbach, Obi, Mr Bricolage, dar şi societăţi cu capital românesc, ca Dedeman sau Ambient. Vânzările nete ale Praktiker au scăzut în 2009 cu 6,2%, ajungând la 3,7 miliarde de euro, în conformitate cu aşteptările conducerii, ca urmare a declinului cererii pe aproape toate pieţele grupului, în special în Europa de Est. (A.B.)