Asociatia taximetristilor spune ca un pret sub 1,8 lei/km nu este sustenabil.
Sub presiunea pretului si a reducerii numarului de curse, cu aproximativ 20% in ultimele doua luni, firmele de taximetrie cauta sa reduca tarifele pentru a atrage clientii si spun ca Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) nu le-a aprobat cererile de reducere depuse de mai bine de 2 luni.
"In 2010 incercam sa diminuam tarifele. Am avut 1,94 lei/km, acum avem 1,65 lei/km si am vrea sa ajungem la 1,29 lei/km. Totul depinde de Primarie insa. Incercam de la finalul anului trecut sa reducem tarifele, pentru ca si alte companii din piata au tarife mai mici, dar apar greutati si noi piedici birocratice", declara Marian Mares, director adjunct al companiei de taxi Meridian. Compania detine o flota de circa 1.400 de taxiuri din care mai mult de 250 apartin firmei, iar restul partenerilor.
Asociatia Patronala a Operatorilor de Transport in Regim de Taxi apreciaza insa ca masura Primariei este justa, intrucat un tarif de 1,2 -1,3 lei/km este nesustenabil.
"Este foarte corect ce face Primaria, pentru ca obiectul oricarei activitati economice este profitul. Pana la 1,8 lei/km sunt costuri de productie, iar cei care merg sub acest pret au pierderi", a declarat Florin Mihalcea, vicepresedintele asociatiei.
Pana la inchiderea editiei reprezentantii Primariei Bucuresti nu au emis o pozitie oficiala referitoare la cererile companiilor de taximetrie. Mares a explicat ca dupa ce a depus o cerere la registratura PMB, insotita de o fisa de fundamentare a noului tarif, primaria i-a solicitat o ultima balanta contabila, care sa certifice profitabilitatea companiei. "Desi Compartimentul Autorizarii nu are competente financiar-contabile, ne-am conformat", a spus Mares.
La fel ca si Meridian, si alte companii, precum Taxi 2000 sau Taxi Leone, care detin flote de cateva sute de