Companiile de leasing tin in prezent in parcari 10.000-15.000 de masini recuperate de la clientii rau-platnici, dar se asteapta sa le revanda mai usor decat anul trecut, deoarece dealerii auto si-au epuizat stocurile si nu mai pot acorda reduceri semnificative de pret la masinile noi, astfel incat clientii se vor orienta catre piata second-hand, spun managerii firmelor de leasing.
"Va creste in continuare numarul de masini recuperate, dar se vor vinde mai usor, deoarece dealerii auto nu mai au stocuri. Clientii vor apela la parcurile auto second-hand, care in general sunt ale firmelor de leasing", a declarat Razvan Diaconescu, directorul general al Impuls Leasing.
De la sfarsitul lui 2008 firmele de leasing au recuperat mii de masini, echipamente, dar si terenuri si cladiri de la clientii care nu si-au mai putut plati ratele din cauza problemelor de lichiditati. "Cei care vor sa isi cumpere masini s-ar putea orienta spre piata second-hand, in conditiile in care dealerii lucreaza acum pe comanda si nu mai pot acorda reduceri semnificative. Un alt factor este introducerea taxei de poluare pentru masinile noi. Vanzarile de masini vor depinde insa de lichiditatea din piata", afirma Claudiu Stanescu, directorul general al BCR Leasing.
Finantarile ar putea creste cu 10%
Razvan Diaconescu de la Impuls Leasing se asteapta ca in 2010 finantarile totale acordate de firmele de leasing sa urce cu 10%, dupa ce 2009 a adus o scadere de peste 70%, pana la nivelul de 1,25 mld. euro, potrivit unor estimari.
"Ma bazez pe doua elemente: o crestere economica redusa si pe faptul ca oamenii au invatat sa traiasca cu frica, ceea ce ar putea debolca nevoia de credite. S-a linistit si climatul politic, deci 2010 va fi un an mai bun pentru companii."
Claudiu Stanescu de la BCR Leasing considera ca o revenire serioasa a pietei de leasing va avea loc abia in 2