Companiile indică un avans de 10% al valorii pieţei în euro şi chiar cu 30% în lei
Cifrele rotunjite sau aproximative avansate nu lasă loc de certitudini
Mai marii pieţei de servicii medicale private din România susţin în cor că valoarea acesteia, din anul abia încheiat, a fost cu 10% mai mare decât în 2008, în euro, şi cu 30% în moneda naţională, însă intervalul mare lăsat ca marjă de eroare nu spune nimic despre consistenţa acestei creşteri.
Chiar reprezentanţii companiilor de profil admit ideea că nu se poate vorbi de agresivitatea din anii anteriori, iar creşterea fiind pusă pe seama avansului numărului de clienţi. Totodată, creşterea totalului de pacienţi este mai degrabă rezultatul expansiunii unităţilor sanitare private şi a sporirii capacităţilor acestora de a primi mai mulţi pacienţi. Aşadar, nu există siguranţa unei creşteri a business-ului, ci mai degrabă a volumului de activitate, iar avansul afacerilor nu asigură în mod obligatoriu şi profit. Unde a fost profit cu siguranţă nu a fost mare şi nu se poate vorbi în niciun caz de amortizarea investiţiilor efectuate în anii precedenţi.
CMU vorbeşte de o creştere de 30% a pieţei în lei
Potrivit companiilor de profil, piaţa a crescut în 2009 cu 5-10%, la circa 400 milioane euro, în pofida crizei, evoluţie susţinută de extinderea reţelelor de clinici şi creşterea numărului de pacienţi pe partea de retail, care prevăd o majorare a afacerilor şi în 2010. "Piaţa serviciilor medicale a reprezentat unul dintre segmentele economice care au continuat să crească, deşi nu la fel de agresiv sau de repede ca în anii anteriori, sub influenţa reculului generalizat. Piaţa a crescut faţă de 2008 preponderent ca urmare a unor investiţii în facilităţi noi de care pacienţii din oraşele mari aveau nevoie şi care sunt, în cea mai mare măsură, rezultatul unor alocări de fonduri d