Noul sistem de punctaj din Formula 1 ar putea fi modificat inainte de a fi aplicat. Potrivit publicatiei germane "Auto Motor und Sport", citata de globoesport.com, FIA si FOTA au in plan schimbarea noului sistem dorind sa faca victoria "mai atragatoare".
FIA a anuntat aprobarea noului sistem de punctaj pentru sezonul 2010, in urma caruia invingatorul fiecarei etape ar primi 25 de puncte, in timp ce ocupantul locului secund ar primi cu cinci mai putin. Pentru a intensifica batalia pentru locului 1, oficialii se gandesc la varianta de a da mai putine puncte locului al doilea.
Conform sistemului de punctaj aprobat de FIA, locului al doilea ii revin 20 de puncte, dar in sistemul modificat acesta ar primi doar 18 puncte, cu sapte mai putine decat liderul etapei.
Diferentele dintre sistemul aprobat si cel propus pentru modificare sunt si la alte pozitii din clasament. Astfel, locurile 4, 5 si 6 ar primi cu doua puncte mai mult (12 in loc de 10, 10 in loc de 8, respectiv 8 in loc de 6), iar pilotii clasati pe locurile 7 si 8 ar urma sa primeasca cate un punct in plus: 6 in loc de 5 si 4 in loc de 3.
Sistemul aprobat pentru 2010:
1. 25 puncte; 2. 20p; 3. 15p; 4. 10p; 5. 8p; 6. 6p; 7. 5p; 8. 3p; 9. 2p; 10. 1p
Propunerea de modificare:
1. 25 puncte; 2. 18p; 3. 15p; 4. 12p; 5. 10p; 6. 8p; 7. 6p; 8. 4p; 9. 2p; 10. 1p Noul sistem de punctaj din Formula 1 ar putea fi modificat inainte de a fi aplicat. Potrivit publicatiei germane "Auto Motor und Sport", citata de globoesport.com, FIA si FOTA au in plan schimbarea noului sistem dorind sa faca victoria "mai atragatoare".
FIA a anuntat aprobarea noului sistem de punctaj pentru sezonul 2010, in urma caruia invingatorul fiecarei etape ar primi 25 de puncte, in timp ce ocupantul locului secund ar primi cu cinci mai putin. Pentru a intensifica bata