Agentiile de Relatii Publice (PR) estimeaza ca piata va inregistra in 2010 o usoara crestere, insa pentru a putea rezista vor trebui sa ofere servicii personalizate, sa fie flexibile, sa munceasca mai mult pentru aceleasi sume sau chiar pentru bani mai putini, avand in vedere numarul mare de jucatori.
Piata de PR a fost mai putin lovita in 2009 de criza economica cu o scadere medie estimata la 10-15%, comparativ cu piata media sau cea de publicitate, unde scaderile merg pana la 40-50%. Valoarea pietei de PR nu a fost inca stabilita prin studii de specialitate, insa principalii jucatori spun ca se invarteau in 2008 intre 20 si 30 de milioane de euro.
"Bugetele mai mici le-au obligat (pe agentiile de PR - n.red.) sa fie mai creative, sa gaseasca canale alternative de comunicare cu publicul, sa fie mai atente la cerintele clientilor. Pe de alta parte, pentru a-si mentine clientii, agentiile au fost nevoite sa reduca tarifele, chiar daca volumul de munca a ramas acelasi sau poate a crescut in anumite perioade", spune Rares Petrisor, presedintele Asociatiei Romane de Relatii Publice (ARRP), care estimeaza ca pe piata locala activeaza intre cateva sute si o mie de agentii de PR. Practic, primele 20 de agentii realizeaza circa 80% din valoarea pietei.
El considera ca in acest an pentru a ramane pe piata, agentiile vor continua sa se perfectioneze, sa ofere servicii personalizate, sa fie flexibile, creative si atente la semnele de pe piata pe care actioneaza clientii lor. "Per ansamblu, cred ca in 2010, piata de PR va inregistra o usoara crestere fata de anul acesta, pentru ca, in ultimele luni, lucrurile au mai inceput sa se miste. In primul semestru pasii vor fi mai timizi, companiile vor fi atente la semnele de pe pietele internationale, dar si la schimbarile aduse de noul Guvern. De asemenea, unele companii isi fac bugetele abia la inceputul an