20 de operatori de telefonie sau parteneri ai acestora nu au respectat decizia autoritatii de reglementare ANCOM privind asigurarea unui set minim de informatii la care clientii au dreptul, iar din 178 de incalcari constatate, cele mai multe abateri au fost inregistrate la puncte de lucru sau parteneri Orange, Cosmote si RCS & RDS, arata rezultatele unui control efectuat la sfarsitul anului trecut de aceasta institutie.
In ultimul trimestru al anului 2009, autoritatea de reglementare in comunicatii electronice a facut 1.110 controale la punctele de lucru apartinand unui numar de 28 de furnizori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora, pentru a verifica in ce masura acestia indeplinesc obligatiile de informare a utilizatorilor.
Desi in peste 90% dintre magazinele controlate se respectau prevederile deciziei privind un set minim de informatii la care au dreptul clientii, autoritatea a constatat insa 178 de incalcari ale acestor obligatii in 88 de magazine apartinand unui numar de 20 de operatori.
„Scopul deciziei ANCOM este acela de a permite utilizatorilor sa aleaga in cunostinta de cauza, sa fie informati inca dinainte de semnarea contractului cu privire la conditiile de furnizare a serviciilor pe care le achizitioneaza. Controlul de la finele lui 2009 ne arata ca operatorii s-au achitat in peste 90% din cazuri de obligatiile pe care le aveau. Majoritatea abaterilor au fost constatate la partenerii furnizorilor si vom verifica daca vor fi remediate in termenul stabilit de ANCOM”, a declarat Catalin Marinescu, presedintele autoritatii.
Unde s-au gasit cele mai multe abateri
Din cele 178 de incalcari constatate, un numar de 54 de abateri au fost inregistrate la puncte de lucru sau parteneri Orange, 30 la Cosmote, 11 la RCS & RDS, 9 la Romtelecom, 8 la Vodafone, 7 la Telemobil si Combridge, 6 la Digicom S