Aceasta intră în vigoare la data de 14 ianuarie
Până la 13 ianuarie competenţele de soluţionare a cererilor revin tot judecătorilor delegaţi
Aşteptarea celor care au depus cereri de înregistrare sau modificare la Registrul Comerţului se apropie de sfârşit: Ministerul Justiţiei a anunţat ca dată a intrării în vigoare a Ordonanţei de Urgenţă privind activitatea de înregistrare a cererilor la Registrul Comerţului 14 ianuarie, dată când se împlinesc 15 zile de la publicarea în Monitorul Oficial. "Până la data de 13 ianuarie, inclusiv, judecătorii delegaţi la Oficiile Registrului Comerţului continuă să îşi exercite atribuţiile conform prevederilor legale actualmente în vigoare", se arată în comunicatul ministerului.
În ceea ce priveşte noutăţile introduse prin Ordonanţa nr. 116/2009 acestea vizează, în principal, faptul că cererile de înregistrare în Registrul Comerţului şi, după caz, alte cereri aflate, potrivit dispoziţiilor legale actualmente în vigoare, în competenţa de soluţionare a judecătorului delegat urmează să fie transferate în competenţa de soluţionare a directorului Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă tribunal şi/sau persoanei sau persoanelor desemnate de către directorul general al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului. Directorul Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă tribunal şi/sau persoana sau persoanele desemnate pronunţă rezoluţii care sunt executorii de drept, împotriva acestora putându-se formula plângeri care sunt de competenţa tribunalului în a cărui circumscripţie se află sediul comerciantului, procedura de contestare a rezoluţiilor beneficiind de principiul dublului grad de jurisdicţie.
Numirea lichidatorului este de competenţa tribunalului
Pentru anumite cereri/proceduri a fost instituită în mod expres competenţa de soluţionare a tribunalului în a cărui circumscripţie se află