Lansarea unui magazin online al Google de unde clientii pot cumpara direct telefonul e mai importanta decat mobilul in sine, care inca mai are de recuperat in fata rivalului Apple iPhone, scrie presa americana.
Google, compania care detine cel mai utilizat motor de cautare pe internet din lume, a facut un nou pas in industria mobila, lansand primul telefon mobil sub brand propriu si un magazin online de unde clientii pot achizitiona telefonul, scrie presa americana, care noteaza insa ca evenimentul va avea un impact mult mai mic pe piata decat cred oficialii companiei.
Lansarea magazinului online google.com/phone, de unde consumatorii pot achizitiona pentru moment doar mobilul Nexus One, este vazuta de Google drept o schimbare esentiala in industria telecom si online, care ii va permite sa aiba o relatie directa si eficienta cu clientii finali. "Vrem de asemenea o experienta simpla pentru utilizatori: un proces simplu de achizitie, planuri tarifare simple de la operatori, livrare simpla. Scopul magazinului este sa ofere o metoda eficienta de a conecta utilizatorii online ai Google cu diverse echipamente care utilizeaza propria noastra platforma software, Android", a declarat Mario Queiroz, vicepresedinte de management al produselor la Google. Cu timpul vor fi adaugate mai multe echipamente si mai multi operatori telecom.
Compania nu a facut acest pas pentru a face profituri din retail, ci pentru a castiga mai mult din publicitatea pe mobil, o afacere care va exploda in anii urmatori. "Exista o oportunitate de a face profit din vanzarea telefoanelor, insa nu aici e obiectivul nostru. Afacerea noastra principala este publicitatea", a declarat Andy Rubin, vicepresedintele Google care raspunde de tehnologia Android. New York Times noteaza de altfel diferenta majora intre Apple si Google: Apple face profit din vanzarea iPhone, in timp ce Google