Dupa ce anul trecut valoarea pietei de publicitate a scazut cu aproximativ 40% la 350 de milioane de euro, in 2010 aceasta ar mai putea scadea cu alte 15 procente, afirma Cosmin Radoi, managing director al Graffiti BBDO, cea mai mare agentie de creatie de pe piata locala.
Cu toate ca piata s-a redus semnificativ in 2009, managerul declara ca agentia pe care o conduce a finalizat anul cu o scadere de aproximativ 15%, atat in privinta cifrei de afaceri cat si a profitului. In 2008, Graffiti BBDO a inregistrat o cifra de afaceri de 17,8 milioane de euro si un profit net de 450.000 de euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finante.
“Am incheiat foarte bine anul in conditiile in care piata s-a contractat cu 40%, o cifra uriasa pentru un domeniu care era obisnuit cu cresteri de 20-30% anual. Nu stiu cate piete s-au mai confruntat cu situatii de genul acesta in care sa cresti zece ani la rand cu cate doua cifre dupa care sa scazi brusc cu 40%” a declarat pentru Wall-Street Cosmin Radoi (foto).
Pentru ca la inceputul anului trecut agentia a castigat pentru doi ani contul de creatie al Romtelecom, ulterior adaugandu-si printre clienti si Uniqa Asigurari si Henkel, managerul nu a fost nevoit sa renunte la angajati, ba chiar a continuat sa angajeze personal. In prezent Graffiti BBDO are in jur de 100 de oameni.
“Inainte era greu sa gasesti oameni buni pentru un salariu corect. Dar ii puteai gasi plusand mereu financiar, lucru care s-a si intamplat si astfel erau oameni care ajungeau la dublarea salariilor intr-un an. Acum piata s-a mai asezat si mutarile de la o agentie la alta nu s-au mai datorat in principal salariului, ci dorintei fiecaruia de a lucra intr-un mediu mai bun sau pentru alti clienti. Nu as putea sa fac o estimare in legatura cu felul in care au evoluat salariile, dar stiu ca toate agentiile le-au inghetat, iar unele le-au mai si s