Grupul german de retail Schwarz, care deţine supermarketurile Lidl, negociază intens preluarea afacerilor din România şi Bulgaria ale competitorului său, Plus Discount. După ce au eşuat tranzacţia cu Carrefour, magazinele Plus ar putea fi transformate în Lidl, care angajează de zor oameni pentru extinderea în ţara noastră.
Lidl, care deţine cea mai mare reţea de magazine alimentare din Europa, este posibil să preaia, până la sfârşitul acestei luni, operaţiunile lanţului Plus Discount din ţara noastră şi din Bulgaria.
Reprezentanţii din România ai reţelei de magazine de tip discount (practică preţuri reduse) Plus au confimat faptul că se află în negocieri cu nemţii de la Lidl. Totodată, surse din piaţa internă de profil susţin că Plus Discount a primit ofertă de preluare şi de la grupul Delhaize, deţinătorul magazinelor Mega Image.
Expansiune germană
Anul trecut, Lidl a anunţat că vrea să deschidă aproape 50 de magazine în România, la începutul anului 2010. În cazul în care ar achiziţiona reţeaua Plus, compania Lidl ar ajunge, în doar câteva luni, liderul pieţei interne de magazine de tip discount, cu aproximativ 150 de locaţii. În Bulgaria, Plus are 16 magazine, iar Lidl plănuia să intre pe această piaţă în primăvara anului 2010.
Totodată, nemţii de la Lidl şi-au pregătit echipa de angajaţi şi de manageri încă de anul trecut. În perioada iunie - noiembrie 2009, Lidl România SCS a recrutat mai mulţi români pentru posturi-cheie în cadrul companiei, precum responsabil de expansiune în Timişoara, în Moldova sau în Cluj, manager de proiect, director de construcţii sau contabil, potrivit site-ului de recrutări ejobs.ro. Pe de altă parte, Plus a vândut, în 2007 şi 2008, afacerile din aproape toate ţările europene.
În ultimii ani, reţeaua a fost activă pe pieţele din Austria, România şi Bulgaria, divizii unite în luna ma