Cozile de la sfârşitul anului trecut se menţin doar la simigerii şi în magazinele cu reduceri. Interesul pentru cumpărături a scăzut vizibil în marile magazine. Ca să-şi ridice vânzările, agenţii economici lansează promoţii la fructe sau la produse lactate.
Comercianţii din oraş tânjesc în acest zile după efervescenţa cumpărăturilor din perioada sărbătorilor, când pietrenii umpleau coşurile cu produse, iar bilanţul încasărilor se făcea târziu în noapte. „Ne aşteptam la un regres în ceea ce priveşte volumul vânzărilor în luna ianuarie, aşa că nu e surprinzător pentru noi că s-au rărit clienţii“, spune Marcel I., administrator la un complex comercial din Piatra Neamţ.
Cumpărătorii atraşi cu promoţii
Numărul clienţilor a scăzut la jumătate faţă de media zilnică din perioada 20 – 31 decembrie. „Am fost la cumpărături şi înainte de Crăciun. Atunci mi-am umplut coşul şi abia mă strecuram până la casă. Acum mi-am luat doar strictul necesar şi nu am stat mai mult de zece minute în magazin“, spune pietreanca Mihaela Corfu. Ca să atenueze scăderea vânzărilor, cele mai multe supermarketuri încearcă să-i atragă pe cumpărători cu promoţii şi reduceri de preţuri la diferite categorii de produse.
La fructe reducerile sunt cuprinse între 10 şi 25%, iar la carne preţurile sunt mai mici cu 11 până la 20%. „E modalitatea noastră de a ne atrage clienţii şi în această perioadă, iar reducerile de preţ sunt pe o perioadă determinată“, spune reprezentantul unui complex comercial din zona centrală a oraşului.
Fluctuaţiile în vânzări nu se simt în zona comerţului cu produse de panificaţie sau în pieţe, unde cererea rămâne constantă. În peisajul comercial din aceste zile pot fi observate în mai multe zone din oraş cozile de la brutării şi simigerii. „Ştiţi cum se spune - covrigul e mâncarea săracului. Dacă mai e şi cald şi bei după ce-l mănâ