Uniunea Europeană şi-a dat acordul pentru preluarea Cadbury de către americanii de la Kraft, cu condiţia ca producătorul britanic de ciocolată Cadbury să renunţe la fabricile din România şi Polonia, scriu Reuters şi publicaţia britanică The Economic Voice. În cazul în care Kraft ar cumpăra, la nivel mondial, compania Cadbury, nu ar fi prima dată când renunţă la o fabrică din România.
„Comisia Europeană a dat undă verde modului în care Cadbury va fi preluată de Kraft, respectiv printr-o ofertă publică, întrucât Comisia a concluzionat că tranzacţia nu va afecta competiţia pe piaţa europeană. Tranzacţia este condiţionată de renunţarea la fabricile de ciocolată ale Cadbury din Polonia şi România“, scrie The Economic Voice.
În replică, reprezentanţii Cadbury, contactaţi de „Adevărul“ spun că anunţul Comisiei Europene privind aprobarea condiţionată nu schimbă cu nimic poziţia noastră. „Consiliul nostru de Administraţie a respins oferta Kraft, considerând că subevaluează în mod fundamental compania şi perspectivele acesteia şi a recomandat acţionarilor să nu accepte această oferta. Avem afaceri şi mărci importante în Polonia şi România şi suntem concentraţi în asigurarea unui start câştigător pentru 2010“, au declarat, reprezentanţii Cadbury.
Kraft este prezentă în mai mult de 150 de ţări, în domeniul alimentaţiei, în timp ce Cadbury este producător de ciocolată şi produse zaharoase.
Kraft are o prezenţă puternică în cea mai mare parte a Uniunii Europene, cu excepţia Marii Britanii şi Irlandei, unde preferinţele clienţilor sunt puternic axate pe brandurile tradiţionale britanice, Cadbury fiind lider de piaţă.
În Europa continentală, Cadbury este activă în principal pe piaţa din Franţa, Polonia, România şi Portugalia, prin branduri locale achiziţionate de Cadbury.
Probleme de competiţie
Cum prezenţa Kraft pe piaţa din Mare