Conducerea Volkswagen AG a declarat că a vândut cu 36,7% mai multe autoturisme în China şi Hong Kong în 2009. Concernul german spune că această creştere este în conformitate cu previziunile sale că politica Beijingului, de a stimula financiar cumpărătorii de maşini. Astfel, iniţiativele executivului chinez au influenţat pozitivă, în 2009, susţinerea cererii de pe cea mai mare piaţă de automobile din lume.
Cel mai mare producător auto din Europa vândut 1,4 milioane de automobile în China şi Hong Kong în 2009, faţă de numai 1.02 milioane de unităţi anul precedent. Vânzările mărcilor deţinute de Volkswagen au înregistrat şi ele un trend pozitiv, având o creştere de 32,4 la sută, adică 1,12 milioane de unităţi în China şi Hong Kong. Astfel, marca Audi a avut o creştere de 32,9%, ajungând la un volum total de 158,941 de unităţi, iar vânzările Skoda au fost cu 106,7% mai mari, faţă de 2008, ajungând la 122.556 de unităţi.
Peste aşteptări
“Anul 2009 a fost unul extraordinary pentru noi, şi prezintă o mulţime de provocări şi oportunităţi. Am crescut, faţă de previziunile noastre iniţiale, de mai multe ori,” a declarat Winfried Vahland, preşedintele Volkswagen China. În previziunile concernului german, în noiembrie, Vahland proiecta o creştere de cel mult 35% a vânzărilor în China continentală şi Hong Kong în 2009.
Principalul competitor, americanii de la General Motors, au vândut 1,83 milioane de vehicule în China anul trecut, în creştere cu 66,9%. Din acest total, 1,06 milioane au fost minivanuri ieftine şi camioane de mic tonaj. General Motor are un join-venture şi cu producătorul chinez SAIC Motor Corp. Vânzările acestuia au fost de 727.620 de unităţi în clasa A în China, în 2009, cu 63,3% mai mult, faţă de anul precedent.
Conducerea Volkswagen nu a dat o previziune pentru vânzările sale în China, în 2010, dar a spus că este