Intrarea in fabricatie a SUV-ului Duster in cadrul uzinei Dacia de la Mioveni la inceputul acestui an a determinat mentinerea productiei la aproximativ 1.340 de masini pe zi, nivel similar cu cel din a doua parte a anului trecut atunci cand Dacia inca beneficia de programul "Rabla" din Germania.
"Dacia Duster a intrat deja in fabricatie la Mioveni deoarece inainte de lansarea oficiala din martie de la Geneva masinile trebuie sa ajunga la dealeri pentru lansarea comerciala. Acelasi lucru s-a intamplat si cu Logan in 2004. In iunie a intrat in fabricatie, iar in septembrie a fost lansat comercial", a spus Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia, care mai detine si functia de presedinte al Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM).
La nivelul pietei locale, Dacia detine aproape 90 de puncte de vanzare, iar fiecare showroom va avea in momentul lansarii cel putin 7-8 modele Duster pe stoc, potrivit oficialilor companiei. La acestea se adauga cei peste 1.300 de dealeri din Europa, dintre care aproape 940 sunt in tarile Europei de Vest. Astfel, numai productia necesara acoperiririi stocului necesar in momentul lansarii comerciale ar fi de peste 11.000 de masini.
"Datorita faptului ca Dacia lucreaza cu oameni si nu cu roboti in uzina de la Mioveni, constructorul isi poate adapta mult mai repede mixul de productie, in aproximativ 60 de zile", a spus Stroe.
Inainte de lansarea oficiala a SUV-ului Duster, Dacia a lansat pe piata franceza o noua versiune "Black Line" disponibila pentru modelele Logan, Logan MCV si Sandero, care dispun printre altele pentru prima data de volan multifunctional - echipare care va fi disponibila si pe Duster.
La inceputul anului trecut, atunci cand piata locala scazuse cu peste 50%, iar in Europa nu erau lansate programele "Rabla", Dacia anunta la inceputul lunii ianuarie cea de-a cincea