Totuşi, în urma controalelor, ANCOM a găsit probleme la 88 dintre locurile controlate
Peste 90% dintre magazinele furnizorilor de servicii de comunicaţii respectă obligaţiile de informare a utilizatorilor finali, a anunţat ANCOM, care a efectuat, în perioada 26 octombrie - 13 noiembrie 2009, peste 1.100 de controale la punctele de lucru aparţinând unui număr de 28 de companii.
Campania de control s-a desfăşurat la nivel naţional şi a verificat în ce măsură magazinele online ale furnizorilor de servicii de comunicaţii îndeplinesc obligaţiile de informare a utilizatorilor impuse de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) prin Decizia 77/2009, care a intrat în vigoare pe 14 mai 2009.
ANCOM a efectuat 343 de controale la punctele de lucru sau distribuitorii Orange România, 282 la Vodafone România, 249 la Cosmote România, 82 la Romtelecom, 46 la Telemobil, 40 la RCS&RDS, 32 la UPC România, 8 la New Com Telecomunicaţii, 5 la Atlas Telecom Network România, câte 3 la Euroweb şi Societatea Naţională de Radiocomunicaţii (SNR) şi câte unul la Advanced Business Solutions International, Canal S, Combridge, Connet Ro, Datek Telecom, Dial Telecom, Digicom Systems, Idilis, Intersat, Media Sat, Net-Connect Internet, Nevi Telecom, Nextgen Communication, Telcor Communications, Thomas Hook Communications Romania, Trans Tel Services şi Voxility. În urma acestor controale, ANCOM a constatat 178 de încălcări ale prevederilor impuse furnizorilor de servicii de telefonie în 88 de magazine, se arată într-un comunicat emis, ieri, de ANCOM. În cele mai multe cazuri nu se respectau caracteristicile afişului prin intermediul căruia operatorii trebuie să pună la dispoziţia utilizatorilor informaţii despre condiţiile de obţinere şi utilizare a serviciilor (sau afişul nu era deloc expus), nu se îndeplinea obligaţia de a oferi,