Succesul mondial al platformei Logan i-a băgat în priză pe marii constructori auto. Conştienţi că au pierdut startul în faţa celor de la Renault, giganţii auto s-au grăbit să recupereze din terenul pierdut. Astfel că după Logan şi mult mai ciudatul TATA NANO, mulţi producători au anunţat low cost-uri. Întâmplător sau nu, aceste modele au fost prezentate publicului la Salonul Auto din India, una dintre ţările vizate drept piaţă pentru astfel de maşini. Tot în această perioadă alţi producători au anunţat intenţia clară de a se ocupa de acest segment.
Etios de la Toyota
Astfel, Toyota a prezentat la salonul auto de la New Delhi propria berlină familială low cost, numită Etios, ce ar urma să fie lansată de la finalul lui 2010 în India, precum şi pe pieţe din Rusia, America Latină, Asia de Sud-Est, care ar urma să fie concurentul Logan, lansat de Renault, potrivit Les Echos.
Toyota a precizat că peste 2.000 de ingineri din India şi Japonia au lucrat timp de patru ani pentru a realiza acest model auto, al cărui preţ nu a fost precizat. Totuşi, Etios ar trebui să coste mult sub 10.000 dolari, potrivit presei.
Vicepreşedintele Toyota, Kazuo Okamoto, spunea, la prezentarea modelului, că suspensiile au fost fabricate special pentru drumurile proaste din India şi a precizat că "nu este vorba de o copie a unui model japonez sau european. Etios este fabricat special pentru consumatorii indieni".
Grupul japonez vrea să-şi tripleze cota de piaţă din India până în 2015, la peste 10%, faţă de 3% în prezent.
Pe de altă parte, Renault şi-a anunţat reluarea investiţiilor în India, după un îngheţ al acestora cauzat de criză. Vânzările de Logan ale Renault sunt în prezent mult mai mici decât estimările, iar grupul francez vrea să propună o gamă completă în următorii patru ani.
Honda şi VW
La rându-i, Honda a prezentat ma