Vânzările au scăzut în show-room-urile locale, dar a crescut numărul bolizilor noi, aduşi din UE. În ciuda crizei financiare, în anul 2009, au fost înregistrate peste 3.500 de autoturisme noi. Unele maşini au fost cumpărate prin Programul „Rabla".
În anul 2009, înmatricularea autoturismelor a fost impulsionată de prevederile OUG 117 din 2009. Aceasta prevede ca persoanele care şi-au achiziţionat până la 31 decembrie 2009 autovehicule din UE, cu norma de poluare Euro 4 şi o capacitate cilindrică de maxim 2000 cmc, sunt exceptate de la plata taxei de poluare dacă acestea se înmatriculează pentru prima dată în România, în termen de 45 de zile, de la 1 ianuarie 2010.
Dar nu numai autoturismele aduse din Uniunea Europeană, uneori la preţuri mult mai mici decât pe piaţa internă, au ţinut ridicat nivelul înmatriculărilor. Şi Programul "Rabla" a avut partea sa bună. Prin acesta au fost înlocuite sute de rable care puteau pune oricând în pericol viaţa participanţilor la trafic.
Vânzările au scăzut sub 50%
"În ciuda facilităţilor , trebuie recunoscut faptul că în 2009, vânzările au scăzut sub 50% faţă de anul anterior. Cel mai bine au mers maşinile cu o capacitate cilindrică de până la 1600 cmc. Cumpărătorii din anul 2009 au fost în general persoanele fizice, reprezentanţii societăţilor comerciale n-au ajuns pe la show-room-uri", ne-a declarat Sorin Radu, dealer-ul local "Hyundai".
Din aceeaşi sursă am mai aflat că: "Anul 2009 a fost unul în care s-au lichidat stocurile vechi pentru a face loc noilor modele care sunt anunţate în 2010".
În preferinţele brăilenilor a fost tot maşina tradiţională.
"Trebuie spus că şi în 2009 potul l-a luat Dacia. Dar şi celelalte firme au făcut vânzări bunicele, judecând după numărul celor luaţi în evidenţă. Cu rare excepţii, unde este vorba de SUV-uri, capacitatea cilindrică a maşinilor achiziţionate s-a