Taxa de poluare auto a crescut cu 14,2% de la 1 ianuarie, ca urmare a modificării cursului de schimb stabilit de Banca Centrală Europeană, care a urcat de la 3,73 lei/euro, cotaţia aplicată în 2009, la 4,26 lei/euro.Astfel, dacă anul trecut pentru o maşină Euro 3, veche de 3 - 4 ani, cu capacitate cilindrică de 1.500 centrimetri cubi şi normă de poluare de 250 de grame CO2/km, se plătea 7.510 lei, începând cu 1 ianuarie 2010, taxa de poluare pentru aceeaşi maşină este de 8.580
Taxa de poluare auto a crescut cu 14,2% de la 1 ianuarie, ca urmare a modificării cursului de schimb stabilit de Banca Centrală Europeană, care a urcat de la 3,73 lei/euro, cotaţia aplicată în 2009, la 4,26 lei/euro.
Astfel, dacă anul trecut pentru o maşină Euro 3, veche de 3 - 4 ani, cu capacitate cilindrică de 1.500 centrimetri cubi şi normă de poluare de 250 de grame CO2/km, se plătea 7.510 lei, începând cu 1 ianuarie 2010, taxa de poluare pentru aceeaşi maşină este de 8.580 lei.
În fiecare an, cursul de schimb stabilit la 1 octombrie de Banca Centrală Europeană reprezintă cotaţia la care se plătesc în anul următor accizele, taxa auto şi impozitul pentru petrolul din producţia internă.
De la 1 ianuarie 2010, proprietarii maşinilor care au motorizări conforme cu normele de poluare Euro 4 plătesc şi ei taxa de primă înmatriculare, nivelul acesteia fiind stabilit în funcţie de capacitatea cilindrică şi emisiile CO2 ale modelului.
Taxa de poluare se calculează anul acesta la un curs de 4,24 lei/euro, ceea ce însemnă că valoarea impozitului a crescut cu 14,2% faţă de 2009, când la prima înmatriculare se plătea la o rată de schimb de 3,73, conform cotei stabilite la 1 octombrie 2009, de Banca Centrală Europeană.
SURSA: Mediafax