Comercianţii speculează dorinţa românilor de a avea haine de firmă, dar ţin la preţ chiar şi în perioada promoţiilor. În ţările vestice, cu un buget de 100 de euro (420 de lei) te poţi îmbrăca din cap până-n picioare. La noi nu-ţi poţi lua decât trei articole vestimentare.
Magazinele din ţară au început deja să afişeze reducerile de preţ la articolele de îmbrăcăminte şi de încălţăminte, deşi perioada oficială a soldurilor începe la 15 ianuarie.
Monica Pintea, designerul cu bursă la Atena
Galaţi: În 2010, se poartă French Evolution!
Reducerile după Sărbători pornesc de la 20% şi pot merge până la 80% din preţul iniţial al produselor.
„Când se fac promoţii, comercianţii practică, la început, o reducere de 25% şi pe parcurs o măresc, astfel încât aceasta poate ajunge şi la 70-80% din preţul iniţial. Vânzătorii au tot interesul să scape de stocurile de haine. Orice stoc nevândut presupune costuri suplimentare pentru depozitare, iar hainele nu se depozitează în orice condiţii", explică Sabina Catană, specialist în marketing, city manager Iaşi.
300 de lei, o pereche de adidaşi
Şi totuşi, chiar reduse, articolele de îmbrăcăminte şi încălţăminte nu sunt pentru toate buzunarele. Reprezentanţa Nike din Plaza România se laudă cu reduceri de preţ de 40% la adidaşi. Cu toate acestea, o pereche de pantofi sport costă acum circa 300 de lei.
„Eu mi-am cumpărat la sfârşitul anului trecut de la Milano o pereche de adidaşi Nike pe care am dat 40 de euro, adică în jur de 150 de lei. E drept că mai depinde şi de model, dar în România, hainele şi pantofii costă prea mult, chiar şi în perioada de reduceri", spune Andrei Scurtu, care s-a întors de curând din Italia, unde a lucrat trei ani.
El a mai spus că sunt magazine în Italia, cum ar fi Oviesse, unde în această perioadă hainele sunt foarte ieftine. „De acolo cu