Atitudinea negativa manifestata de un angajat da, de obicei, mari batai de cap sefului iar lui ii aduce numai necazuri. Exista insa si situatii in care acest tip de atitudine are si efecte pozitive, mai precis atunci cand se intemeiaza pe deficiente reale si poate conduce la indreptarea unor greseli de organizare a activitatii.
Se stie ca un "Gica-contra" face de multe ori ca o echipa sa nu poata lucra cu eficienta maxima, efectele vazandu-se rapid in rezultatele obtinute. In acelasi timp, negativismul este contagios, nemultumitii aliindu-se unii cu altii foarte repede si incercand sa ii convinga si pe ceilalti ca lucrurile nu se desfasoara asa cum ar trebui.
Uneori insa, o asemenea atitudine scoate la iveala si aduce in dezbaterea membrilor echipei probleme grave, de fond, care trebuie cu adevarat solutionate cat mai rapid, sustin specialistii consultati de about.com.
De aceea, daca intuiesti ca esti si tu un "Gica-contra" la locul tau de munca, fii atent cum pui problema astfel incat sa obtii ceea ce vrei, adica schimbarea situatiei in bine.
Pentru asta, in primul rand trebuie sa spui cu voce tare, foarte clar, pe fata nu pe la colturi, ce te nemultumeste. Trebuie sa iti argumentezi punctul de vedere si sa adopti o atitudine constructiva, adica nu doar sa te plangi ca treburile nu merg bine ci sa incerci sa vii si cu propuneri de solutii.
Initiativa proprie, in astfel de situatii, este esentiala daca vrei ca seful sa inteleaga corect ca tu desconsideri activitatea lui sau a celorlalti colegi ci pur si simplu atragi atentia asupra unor aspecte care va impiedica sa va bucurati de succesul dorit.
Pe de alta parte insa, nu incerca sa repari ce nu s-a stricat inca. Daca esti genul de om care considera ca este singurul muritor capabil sa faca bine ceva, in timp ce toti ceilalti fac numai erori, atunc