Acest lucru i-a determinat să îşi modifice în creştere estimările privind veniturile totale din 2009
Indicele vânzărilor din magazine a crescut cu 2,5% luna trecută, după un declin de 0,2% în noiembrie
Acum problema este că, în acest moment, consumatorii nu mai au niciun motiv să cumpere
Retailerii din Statele Unite au raportat vânzări pentru luna decembrie a anului trecut mai mari decât estimau, în ciuda reticenţelor arătate de consumatori care au alocat bugete destul de mici pentru cumpărături în această perioadă. Acest lucru a determinat mulţi deţinători de lanţuri de magazine să îşi modifice în creştere estimările privind vânzările şi profiturile din întregul an 2009, potrivit CNBC. Astfel, Costco Wholesale estima pentru decembrie 2009 un avans al vânzărilor de 7.9%, iar vânzările companiei au crescut cu 9 puncte procentuale. De asemenea, Hot Topic preconiza că avansul din luna decembrie va fi de 8,6%. Totuşi, vânzările retailerului au crescut cu 10,9%. Limited anticipa o majorare de 1,5 puncte procentuale a vânzărilor, iar după afişarea rezultatelor avansul a fost de 2 puncte procentuale. Target anunţase că vânzările din decembrie vor avansa cu doar 0,2%, iar acum a afişat o creştere de 1,8%.
Jucătorii din această piaţă au dubii că anul acesta va fi diferit de 2009
Totuşi, jucătorii din această piaţă au dubii că anul acesta va fi diferit de 2009 şi că vor înregistra venituri ca înainte de începerea crizei, dar speră ca profiturile din trimestrul 4 din 2009 să se îmbunătăţească, ţinând cont de faptul că în 2008 aceştia au avut de-a face cu cel mai prost sezon din ultimii 40 de ani.
"A fost un sezon al câştigurilor modeste"
"A fost un sezon al câştigurilor modeste", a declarat Michael P. Niemira, economist şef în cadrul International Council of Shopping Centers. "Problema este reprezentată acu