Valoarea pietei de publicitate - a carei cadenta de erodare este estimata la 40% in 2009 - va stagna sau va scadea cu 10-20% in 2010, cea mai grea perioada fiind primul semestru, crede Bulat, managing director al United Media, agentia care gestioneaza bugetele de promovare ale Romtelecom si Ursus Breweries.
Insa aceasta diminuare consistenta a pietei de publicitate a afectat mai putin agentia de media, intrucat United Media a castigat in primavara anului trecut contul Ursus Breweries, piata berii fiind una dintre cele mai dinamice in privinta comunicarii si, totodata, administreaza de aproape doi ani bugetul Romtelecom, telecomunicatiile fiind cel mai mare investitor in publicitate in primele noua luni din 2009.
“Pentru noi, anul trecut nu a fost atat de rau precum media pietei pentru ca la inceputul anului am castigat Ursus Breweries si am inceput si o serie de colaborari punctuale cu alti clienti. Cred ca am terminat anul cu o scadere a cifrei de afaceri de maxim 10%”, a declarat, pentru Wall-Street, Dana Bulat (foto).
Ea a adaugat ca anul trecut agentia a inregistrat profit net, dar nu a dorit sa precizeze valoarea acestuia.
In 2008, United Media a avut afaceri de 25,8 de milioane de euro si un profit net in jurul a 55.000 de euro, potrivit datelor Ministerului de Finante. Totodata, la finalul lui 2008 agentia avea 18 angajati, iar anul trecut a terminat cu 22 de persoane, potrivit managerului.
Pe langa clientii mari, precum Romtelecom sau Ursus Breweries, agentia lucreaza de la lansarea pe piata cu clienti mai mici, ca Mobexpert sau GarantiBank.
“Anul trecut am asistat la situatii destul de diferite: am avut clienti care, pornind de la un buget mic, au inregistrat chiar cresteri de buget, clienti care si-au micsorat bugetele cu 15-20% si clienti care aproape si-au incetat activitatea”, afirma managerul, care din 2006 si pana