- Comentariu - nr. 456 / 9 Ianuarie, 2010 Ce bine ar fi, daca n-ar fi rau! Concret. La fiecare inceput de an, promisiunile privind numarul de kilometri de autostrazi dati in folosinta ne fac, pe moment, sa fim optimisti; sa visam ca vom circula precum in Occident. Spunem asta, deoarece si pentru anul acesta, 2010, CNADNR are in plan sa dubleze numarul de kilometri de autostrada in lucru si al celor receptionati. Daca anul trecut s-a lucrat pe 243 km, din care au fost pusi in functiune 42,3 km de autostrada, anul acesta, CNADNR isi propune sa lucreze la 508,162 km de autostrada si sa receptioneze 101,46 km. Foarte bine! Numai ca, pentru acest lucru, necesarul de fonduri al CNADNR pe anul 2010 se ridica la 17,379 miliarde de lei, in crestere cu 88% fata de resursele asigurate pe anul 2009, potrivit Ministerului Transportului si Infrastructurii (MTI). Compania estimeaza ca, pentru realizarea numarului de kilometri de autostrada propus pentru anul acesta, va avea nevoie de un fond de 4,809 miliarde de lei numai pentru cei 101,46 de kilometri mentionati, dintr-un total bugetar de peste 9,2 miliarde de lei la nivelul companiei de drumuri. Totodata, pentru intretinere curenta si periodica a drumurilor nationale este nevoie anul acesta de 2,254 de miliarde de lei, din care buget de stat 1,260 de miliarde de lei, venituri proprii 935 de milioane de lei si intrari de credite externe 59 de milioane de lei. Plus reparatiile capitale, pentru care necesarul de fonduri va insuma 795 de milioane de lei. Ajung, deci, banii? Conform ministrului Radu Berceanu, MTI ar avea nevoie de un buget dublu fata de cel care a fost avizat de comisiile parlamentare. Drept care, Berceanu va solicita Guvernului "un spatiu fiscal" prin care institutia sa poata cheltui in avans de la buget circa doua milioane de euro in urmatorii trei ani. Pana una-alta, Berceanu este nemultumit ca institutia pe car