O propunere a guvernului francez de taxare a veniturilor din publicitatea pe internet, numita si "Taxa Google", a fost puternic criticata de mediul online, informeaza AFP. Potrivit propunerii, banii obtinuti din aceasta taxa ar fi folositi pentru subventionarea publicatiilor si muzicienilor care se chinuie sa supravietuiasca in era digitala.
Initiativa guvernului francez vine in urma mai multor plangeri formulate de companii din media, care spun ca gigantii online precum Google profita de pe urma continutului lor, pe care il obtin gratuit.
Un raport comandat de guvernul francez propune mai multe solutii de crestere a disponibilitatii pe internet a produselor culturale, care sa protejeze, in acelasi timp, drepturile de proprietate intelectuala ale artistilor si institutiilor de media. Printre acestea se numara taxarea publicitarilor online si a furnizorilor de internet si folosirea banilor obtinuti pentru finantarea sectoarelor creative, cum ar fi industria muzicala, care au dificultati in a se adapta la "era descarcarilor de pe internet". Potrivit estimarilor, taxa ar putea strange pana la 50 de milioane de euro in 2010.
Potrivit cotidianului "Liberation", autorul principal al raportului, producatorul muzical Patrick Zelnik, spune ca acest impozit va lua "un mic procent" din veniturile obtinute de Google din publicitatea online. El estimeaza ca aceste venituri se ridica la 800 de milioane de euro pe an. Zelnik a denumit intiativa "Taxa Google", insa a adaugat ca aceasta vizeaza si alti jucatori mari de pe piata online, cum ar fi Microsoft, AOL, Yahoo si Facebook.
Presedintele francez Nicolas Sarkozy nu a facut nicio referire directa la propunerea lui Zelnik, insa a spus ca atunci cand companiile de internet mari fac bani din publicitatea online in Franta, insa nu platesc impozite statului francez, mediul concurential are de