Oamenilor nu le-a fost nicodata usor sa se prezinte, iar cu atat mai putin profesionistilor al caror succes in afaceri depinde de prima impresie pe care reusesc sa o lase.
Ritmul ametitor de curgere a zilelor noastre si numarul practic nelimitat de contacte posibile in societate au facut ca numele si o mica parte din identitatea noastra sa fie transmise prin cartile de vizita, sau dupa cu le-au numit, extrem de inspirati, americanii, "de afaceri".
Succesul micilor cartonase de prezentare a fost atat de mare, incat oricine a ajuns sa detina, in ziua de astazi, un teanc de carti de vizita in buzunar, poseta sau port-visit, indiferent daca le foloseste pentru a-si promova o afacere sau doar pentru a se face mai usor retinut de noile sale cunostinte.
Odata gasita aceasta solutie ingenioasa pentru depasirea limitelor de comunicare ale societatii moderne, comunicatorii s-au lovit de o noua problema, mai mult sau mai putin neasteptata: majoritatea cartilor de vizita arata la fel.
Iata ca inscrierea in aceste noi tipare i-a facut pe oameni, in mod paradoxal, sa-si piarda identitatea pe care s-au chinuit atat de mult sa o transmita.
Din acest moment, agentiile de publicitate au inceput sa castige si mai multi bani, ocupandu-se inclusiv de identitatea vizuala a cartilor de vizita.
Dincolo de alegerea culorilor, a cartonului si a unui model dintr-o gama aparent limitata de formate, "creativii" au ajuns sa se intreaca in solutii ingenioase menite sa ofere cu adevarat personalitate cartilor de vizita, asigurandu-se ca din o mie de exemplare creatia lor se va bucura de cel mai mare succes.
Iata de exemplu cum a ales sa-si prezinte cabinetul un medic pneumolog din Mumbai, inscriptionand datele de contact din cartea de vizita pe baloane.
Cei care reusesc sa descifreze adresa c